damnoshB

مطالب آموزشی پزشکی

damnoshB

مطالب آموزشی پزشکی

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راز موفقیت چیست؟

کلید اصلی موفقیت داشتن نتیجه روشن در ذهن است. چه می خواهید؟ هدفتان برای رسیدن به این نتیجه چیست؟ با یک هدف در ذهن، می توانید شروع به فکر کردن درباره مراحل مورد نیاز برای رسیدن به آن کنید. شما باید اقدام عظیمی را انجام دهید تا اهداف خود را به واقعیت تبدیل کنید. اگر چه کارهای زیادی باید به تنهایی انجام دهید، باید به افرادی که در زندگی خود به موفقیت دست یافته اند، مراجعه کنید. این افراد چه چیزی به شما آموزش می دهند؟
موفقیت اغلب شبیه هدیه ای است که به دیگران داده می شود. کلید موفق چیست که دیگران آن را پیدا می کنند ولی شما قادر به یافتن آن نیستید؟
حقیقت این است که این افراد موفق خوش شانس نیستند – آن ها فقط به یک استراتژی رسیده اند که برای آن ها کار می کند و زمانی که تصمیمات خود را می گیرند درگیر آن می شوند. شما می توانید دقیقا همان کار را انجام دهید. با رجوع به افراد موفق در زندگی و مطالعه مسیر آن ها، می توانید از تلاش های آن ها تقلید کنید.
“ما خود را با چیزی بهتر یا الگو در نظر گرفتن دیگران، احاطه می کنیم. اگر آن ها بتوانند این کار را بکنند، من هم می توانم.” – تونی رابینز

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....

  • سمیرا رضوی
  • ۰
  • ۰

داشتن یک زندگی شاد

۱-کاری که دوست دارید را انجام دهید

اگر شما فوتبال بازی کردن، نوشتن شعر، نواختن یک موسیقی و یا هر چیز دیگری را دوست دارید، برای انجام آن وقت بگذارید. با اینکار میفهمید که با انجام کارهایی که دوست دارید، غرق در شادی میشوید.
۲-به دیگران کمک کنیدگاهی اوقات بعد از رسیدن به اهداف شخصی مان، هنوز هم احساس پوچی میکنیم چون به زندگی فرد دیگری کمک نکرده ایم. وقتی ما داوطلبانه به دیگران کمک میکنیم، احساس خوبی در ما ایجاد میشود. تاثیر این احساس باعث ایجاد یک منبع بالقوه ی قوی برای خوشحالی ما است.
۳-سپاسگزار باشید

وقتی به تمام چیزهایی که دارید فکر کنید و برای داشتن آنها سپاسگزار باشید، متوجه میشوید که چه انسان خوشبختی هستید. بدون آنکه حتی متوجه این باشید که نیازهای اولیه ی ما مثل غذا و یا سقفی بالای سرمان به ما از طرف خداوند اعطا شده است. با قدردانی از چیزهایی که دارید، در زندگی احساس شادی بیشتری داشته باشید. 
۴-با دیگران مشارکت و همکاری کنید

وقتی شما افکار، زمان و توانایی هایتان را با دیگران به اشتراک میگذارید، احساس بهتری خواهید داشت. زندگی بدون مشارکت، تبدیل به تنهایی میشود. وقتی با دیگران مشارکت کنید، آنها احساس خوبی نسبت به شما خواهند داشت و به شما کمک میکنند تا بیشتر از زندگیتان لذت ببرید. سعی کنید کارهایتان را به صورت گروهی انجام دهید!

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....

  • سمیرا رضوی
  • ۰
  • ۰

تقویت هوش مالی

۱- خواندن کتاب ها و مجلات مرتبطفرقی نمی کند که به شکل معمولی و مرسوم کتاب دست بگیرید و مطالعه کنید یا محتواهای دیجیتالی را برای خواندن انتخاب کنید؛ در هر صورت مطالعه کردن راهی عالی و موثر برای رشد دانش مالی شما محسوب می شود. کتاب هایی مثل “انتقال کل پول ” و “سرمایه گذاری هوشمند ” همه نکات لازم از چگونگی پرداخت بدهی ها گرفته تا انتخاب برنامه های سرمایه گذاری موفق را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند. با صرف هزینه بسیار کمی برای خرید این قبیل کتابها به راحتی می توانید از راهنمایی های عملی برخوردار شوید و تکنیک های مفید و موثر در بهبود شرایط مالی را یاد بگیرید.
علاوه بر این، مجلاتی هم هستند که آموزش های مفیدی درباره نحوه پرداخت بدهی و کسب درآمد بیشتر در اختیارتان می گذارند. (مثل این مجله یا این یکی) مطالعه کردن روشی بسیار مناسب و موثر برای برای افزایش سواد مالی کودکان و بزرگسالان است. پس همین الان به یک کتاب فروشی بروید و کتاب های مرتبط با امور مالی را تهیه و شروع به خواندن کنید!
حتما بخوانید: ۳۰ روش افزایش انگیزه در کارکنان جهت افزایش فوق العاده راندمان کاری
۲- شرکت در سمینارهای مالی

در سمینارهای مالی شرکت کنید. هزاران هزار سمینار و همایش مالی رایگان وجود دارد که در آنها طیف وسیعی از نکات مفید درباره امور مالی آموزش داده می شود. مطمئنا در محل زندگی شما هم همایش و سمینارهای مختلفی برگزار می شود و حتی گاهی اوقات سخنرانان بزرگی هم در آنها حضور پیدا می کنند. پس از این فرصت استفاده کنید و هوش مالی تان را ارتقا ببخشید. ممکن است شرکت در برخی همایش ها مستلزم صرف هزینه باشد. اگر دلتان نمی خواهد هزینه ای بابت آن بپردازید قبل از شرکت در هر سمینار و همایشی مطمئن شوید که رایگان اند. بعضی از شرکت ها برای فروش بیشتر از تکنیک اعمال فشار و زور روی مشتری ها استفاده می کنند و ممکن است برای شرکت در بعضی از سمینارها مجبور به خرید محصولی شوید که اصلا به آن نیازی ندارید؛ بنابراین قبل از شرکت در هر سمیناری از جزییات آن با خبر شوید. از این وبسایت یا از این یکی، سمینارهای مالی ارائه می شوند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....

  • سمیرا رضوی
  • ۰
  • ۰
  • بهتر است به نوزاد شیر کمتر اما به دفعات زیاد داده شود، زیرا هنگامی که او زیاد شیر می‌خورد، از مری او بالا می آید و دچار استفراغ می‌شود، هرچه شیر رقیق تر باشد حالت رفلاکس بیشتر می‌گردد، بنابراین مناسب است که به نوزاد شیر غلیظ خورانده شود.
  • بهترین کار برای جلوگیری از رفلاکس معده نوزادان این است که مادر به حالت نشسته به نوزاد خود شیر دهد و کنار او نخوابد، بینی او باز نگه داشته شود و پس از شیردادن بچه روی شانه مادر گذاشته شود و به آرامی با دست بر پشت او زده شود.
  • مادرانی که نوزادشان رفلاکس معده دارد بهتر است حجم غذایی خود را کاهش اما تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهند، حتما ۲ الی ۳ ساعت قبل از رفتن به رختخواب وعده غذایی را مصرف کنند و بلافاصله بعد از غذا نخوابند و از هر گونه آلودگی محیطی، دود سیگار و قلیان خودداری کنند.
  • پزشکان به مادرانی که نوزادشان رفلاکس معده دارد توصیه می کنند که خودشان از خوردن هر گونه غذاهای آماده و کنسروی به دلیل مواد نگهدارنده رنگ ها و ادویه ها و میوه های خاص مثل انواع توت به خصوص توت فرنگی و کیوی خودداری کنند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....

  • سمیرا رضوی
  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین فواید عسل این است که اگر مادران ۳ ساعت قبل از خواب، عسل و یا کشمش بخورند و سپس به نوزاد خود شیر دهند نوزاد هنگام شب، با آرامش خاطر بخواب می رود. علاوه بر این عسل حاوی خواص زیر میباشد.

  • یک شیرین کننده سالم است.
  • از سرطان و بیماری قلبی جلوگیری می‌کند.
  • می‌تواند کولیت، نشانه های سرماخوردگی و گلودرد را درمان کند.
  • حاوی آهن و مقدار کمی کلسیم، اسید فولیک، ویتامین C و B است.
  • عسل محلی حتی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی مادر کمک کند.
  • برای درمان زخم ها، زخم های دیابتی و دیگر اختلالات گوارشی مفید است.
  • چای زنجبیل و عسل برای مادران شیرده بسیار مناسب است و می تواند سرماخوردگی را بهبود بخشد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....

  • سمیرا رضوی
  • ۰
  • ۰
  • تجربه ثابت کرده که یکی از علل شایع اسهال وخیم در کودکان غذاهائی هستند که به طور نامناسب تهیه و یا منجمد شده اند، به خصوص در مکان هائی مانند پیک نیک و اردو و سفر و هنگام قطع برق که امکانات یخچال و اجاق گاز در دسترس نیست. عمده‌ترین دلیل اسهال عفونت روده‌ها است که ممکن است در پی این شرایط به وجود بیاید: ویروس، باکتری، انگل یا وضعیتی که به عنوان اسهال و استفراغ شناخته می‌شود. این آلودگی‌ها معمولاً از طریق غذا یا آبی حاصل می‌شوند که آلوده به مدفوع شده‌اند یا مستقیماً از فردی منتقل می‌شوند که به این بیماری آلوده شده است.
  • در نوزادان و طی ماه های اول، استفراغ شایع است اما در صورتی که استفراغ به طور مکرر اتفاق بیفتد و با کاهش وزن، شیر نخوردن و تب مکرر همراه باشد نیاز به پیگیری دارد.گاهی مادرها از اینکه نوزادشان در روز اول تولد دچار استفراغ خونی می شوند، نگران هستند ولی جای نگرانی نیست و خون موجود در استفراغ همان خونی است که کودک هنگام تولد می بلعد. این مسئله با یک یا دو بار شستشوی معده برطرف می شود.
  •  عفونت نیز می تواند موجب تهوع و استفراغ شود.
  •  حساسیت به پروتئین شیر نیز در بعضی از کودکان، به خصوص آنهایی که از شیر گاو تغذیه می کنند ممکن است باعث تهوع، استفراغ و اسهال شود.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....

  • سمیرا رضوی
  • ۰
  • ۰

اصول موفقیت در زندگی

۱-افکار بلند داشته باشید.


از Michelangelo Buonarroti هنرمند بزرگ رنسانس: بزرگترین خطر برای ما این نیست که اهدافمان را بسیار بالا ببریم و سقوط کوتاهی داشته باشیم، بلکه این است که اهداف پایینی داشته باشیم و به هدفمان برسیم.

هنرمندان کمی به اندازه ی Michelangelo موثر و بانفوذ هستند. کارهای او هنوز هم قرن ها پس از مرگش الهام بخش مردم است. هنرمند موفق بودن کار بسیار سختی است. تصور کنید که او میخواست آرزوهای آسانتری داشته باشد. بیشتر اوقات مردم میخواهند آرزوهایشان را واقع بینانه مشخص کنند تا رویاهایشان آسانتر باشد. این جمله، خطر این دیدگاه را به جای بلند پرواز بودن برای ما مشخص میکند.

۲-ببینید که دوست دارید چه کار کنید و آن کار را انجام دهید.


از Winfrey: اگر کارتان را انجام دهید و برای آن پول نگیرید، در مسیر موفقیت هستید.

این یک جمله ی خوب برای یاد آوری و فکرکردن در محل کار میباشد. تصور کنید که در کارتان تا آنجاکه ممکن است موفق باشید پس درنهایت سخت کار میکنید و زمان زیای صرف آن میکنید. اگر از کارتان متنفر باشید و در آن موفق هم باشید به این معناست که شما زندگیتان را با چیزی که از آن متنفرید پر کرده اید. این چه حسی دارد؟ در عوض چرا در کاری که آن را دوست دارید تمرکز نمیکنید؟ موفقیت در این، به معنای تحقق رویاهایتان است. حتی اگر در کارتان موفق هم نباشید، وقتتان را با کاری که دوستش دارید پر کرده اید. بسیاری از موزیسین های موفق سالهای زیادی از عمرشان را صرف اجراهای بدون دستمزد میکنند، تنها دلیل کارشان هم این است که آنها این کار را دوست دارند و از آن لذت میبرند.

۳- یاد بگیرید که چگونه زندگیتان را متعادل کنید.


از Phil Knight مدیر عامل شرکت Nike: یک جنگ تغییر ناپذیر در زندگی و کسب و کار وجود دارد، یک جنگ دائمی بین صلح و آشوب. هیچ کدام نمیتوانند تسلط یابند اما هردو میتوانند تحت تاثیر واقع شوند. اینکه شما چطور از آن بگذرید کلید موفقیت است.

اگر فردی فکر کند که شغلش او را به موفقیت میرساند، ساعتهای زیادی را صرف آن میکند و به سختی کار میکند. بهرحال این هزینه هایی مانند استراحت، سلامتی و داشتن زندگی لذت بخش دارد. در نهایت فرد ممکن است در موفق شدن در کارش متوقف شود. پس همانطور که Phil Knight میگوید باید تعادل برقرار شود. تعادل بین استراحت و کار و یا کار و سرگرمی.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....

  • سمیرا رضوی
  • ۰
  • ۰

-اینکه شما چطور فکر میکنید، تعیین کننده ی همه چیز است


همیشه مثبت باشید، به موفقیت فکر کنید نه شکست. از محیط های منفی دوری کنید. این ویژگی، مهمترین نکته ی این لیست است. باور به خودتان برای رسیدن به اهدافتان باید ثابت و پایدار باشد. لحظه ای که شما به خودتان بگویید من نمیتوانم، لحظه ی شکست خواهد بود، پس هرگز این جمله را به خودتان نگویید. در زمانهای متفاوت، نگرش افراد نیز متفاوت است. موارد مثبت برای افراد مثبت اتفاق می افتد. نخستین عامل موفقیت، اشتیاق است. «فریمن توماس»، طراح اتومبیل شرکت دایملر کرایسلر، اشتیاق را عامل انگیزه بخش و هدایتگر خود برای رسیدن به موفقیت می داند؛ پس افراد موفق کاری را انجام می دهند که به آن عشق می ورزند و تنها کسب درآمد به آنها انگیزه بیشتر نمی دهد. نکته جالب اینجاست که اگر کاری را با علاقه انجام دهید، پول و درآمد هم خود به خود به دست می آید.

۲-بر طبق رویاهای حقیقی و اهدافتان تصمیم گیری کنید

اهداف خاص خود را برروی کاغذ بنویسید و برای رسیدن به آنها طرحی بریزید. این دقیقا مانند یک طرح پروژه است که باید انجامش دهید. وقتی هدف دارم؛ می دانم برای رسیدن به کجا دارم این کار را می کنم، چرا این کار را می کنم و پیدا کردن جواب چرا برای انجام کارهاست که دشوار ترین کارها را ساده می کند! پس وقتی درباره راز موفقیت در زندگی صحبت می‌کنم اول از همه باید تعریف خودم را از موفقیت ارائه دهم و بگویم موفقیت برای من چه معنایی دارد. آیا موفقیت خریدن یک ویلای لاکچری است؟ داشتن خانواده خوب است؟ امضای یک قرارداد مولتی میلیاردی است؟ سفر به دور دنیاست؟ یا لذت بردن از آن چیزی است که زندگی ارائه می‌دهد. دقت کنید که یک فرد موفق همواره:

کاملا دقیق می داند از زندگی چه می خواهد.
هدف های نوشته شده دارد.
هر لحظه به هدف های خود فکر می کند.
همواره از خود سوال می کند که چطور می تواند به این هدف نزدیک تر شود!
برای رسیدن به هدفش برنامه ریزی می کند و قیمت رسیدن به آن را می پردازد.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....

  • سمیرا رضوی
  • ۰
  • ۰

۱-سازماندهی کنید


برای موفقیت در کسب وکار، باید سازماندهی کنید. سازماندهی کردن به شما کمک میکند که وظایفتان را انجام دهید و در کارهایی که انجام میدهید بهترین باشید. یک راه خوب برای اینکار، تهیه ی لیست کاری هرروزه است. بعد از اینکه هر گزینه را انجام دادید، آن را خط بزنید. اینکار این اطمینان را به شما میدهد که هیچ چیزی را فراموش نکرده اید و همه ی وظایفی که برای بقاء کسب و کارتان مورد نیاز است را انجام داده اید. بطور کلی سازماندهی و نظم، باعث نظم بخشیدن به فکر و ذهن کارکنان و مدیران می شود.

۲-بایگانی ها را دقیق نگه دارید


همه ی کسب و کارهای موفق، بایگانی های دقیقی نگه میدارند. با اینکار شما میدانید که کسب وکارتان کجا موثر بوده و چالش های بالقوه ای که با آن مواجه هستید مشخص میشود. اینکار زمانی در اختیارتان قرار میدهد که استراتژی هایی برای غلبه بر چالش ها داشته باشید. در بسیاری موارد نیاز به مراجعه به بایگانی ها یا آرشیوها برای مقاصد مختلف هست که در صورت نبود با مشکل مواجه می شوید.

۳-رقبایتان را تجزیه و تحلیل کنید


رقابت کردن بهترین نتایج را به همراه دارد. برای موفق بودن، از مطالعه و یادگیری از رقبایتان نترسید. آنها ممکن است کار درستی انجام دهند که شما میتوانید آن را در کسب و کارتان پیاده کنید و پول بیشتری بدست آورید. این کار باعث می شود نقاط قوت و ضعف آنها را بدست بیاورید و همیشه یک قدم از آنها جلوتر باشید.

۴-درمورد ریسک ها و پاداش ها مطلع باشید


کلید موفقیت این است که ریسک های محاسبه شده را برای کمک به توسعه ی کسب و کارتان بکار ببرید. میتوانید ریسک کنید و سود زیادی بدست آورید. مدیران موفق می دانند که پاداش ها همیشه بهتر از تنبیه جواب می دهند و ریسک های منطقی یک سکوی پرش هستند که در غیر این صورت هیچگاه بدست نمی آیند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • سمیرا رضوی
  • ۰
  • ۰

۱-ابراز عشق و روابط با قانون جذب


هرروزی که یک رابطه ی جدید شکل میگیرد، تعجب آور نیست که همه یک هدف مشترک دارند. بسیاری از مردم آرزو میکنند که عشق زندگیشان را ببینند. اما آیا قانون جذب میتواند به زندگی عاشقانه ی شما کمک کند؟ جواب مثبت است! تکنیک ها و تمرین های زیادی در این قانون وجود دارد که اعتماد بنفس، جذابیت و بطور کلی تمایلات ناخواسته ی درخواست عشق را افزایش دهد. پس با استفاده از قانون جذب میتوانید همسر واقعی خود را جذب کنید.

۲-پول و ثروت را با قانون جذب به سمت خود بکشید

 

یکی دیگر از اهداف مشترک در سراسر جهان، مال و ثروت زیاد است. ثروت منافع واضح و مشخصی به زندگی افراد وارد میکند. پول میتواند سقفی بالای سرتان و غذا روی میزتان، بگذارد. به طورکلی میتواند همه چیز برای شما و خانواده تان فراهم کند. متاسفانه همه ی ما افکار سختی در مورد ثروت داریم. برای استفاده از قانون جذب برای پولدار شدن باید همه ی این افکار منفی را دور بریزیم. یک جنبه ی کلیدی از قانون جذب این است که مثبت بودن، چیزهای مثبت می آفریند. بنابراین یاد بگیرید که چگونه به کمک ابزار و تکنیک های تجسم، به راحتی پولدار شوید.

۳-سلامت فیزیکی و روانی تان را بهبود بخشید


سلامتی فراتر از بدن فیزیکی ماست. این فقط در مورد این نیست که ما چه چیزی در بدنمان قرار داده یا از آن خارج میکنیم. این درمورد احساسات ما هم هست و احساسات به لحاظ معنوی میباشد. 

با مشغله های روزمره، تعهدات به دوستان و خانواده و به طور کلی زندگی روزانه، گاهی اوقات از سلامت شخصی مان غافل میشویم. درست است که قانون جاذبه به طور کامل نمیتواند جایگزین رژیم غذایی سالم، ورزش و چکاپ منظم دکتر شود ، اما میتواند طیف وسیعی از سلامت فیزیکی، روانی و معنوی را ارتقاء دهد. مغزتان را تمرین دهید تا همه چیز را به حالت مثبت ببیند تا رشد ذهنی و خوشحالی برایتان به ارمغان بیاورد، که این به نوبه ی خود میتواند سلامت فیزیکی شما را بهبود بخشد دقیقا مثل اینکه برای مراقبت از خود وقت بگذارید تا با انواع وسیعی از بیماری های روانی مبارزه کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • سمیرا رضوی