damnoshB

مطالب آموزشی پزشکی

damnoshB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

 ۱- اضطراب فراگیر و منتشر شده: کودکی که این نوع اضطراب را دارد، دائم نگران است و هنگامی که با چالش مواجه می شوند انتظار عواقب منفی تری برای خودشان دارند، مثلا با دیدن مرگ یکی از اقوام مدام نگران است که والدینش هم بمیرند.

۲- اختلال هراس خاص: یکی دیگر از انواع اختلال است که باعث می شود کودک از مواجهه با موقعیت یا شی ترسناک اجتناب کند. اختلال هراس اجتماعی در دوران کودکی و اوایل دوران جوانی زیاد دیده می شود. در این اختلال کودک از صحبت در جمع اجتناب می کند، لزرش صدا دارد و از محیط های اجتماعی دوری می کند.

۳- اختلال وسواس فکری و عملی: افکار ، یا تصوراتی که دائم و عود کننده در ذهن کودک ایجاد می شود و رنج و عذاب شدیدی را برای او ایجاد می کند . این افکار و تصورات لزوما به دلیل مشکلات واقعی کودک نیستند و گاهی از زندگی شخصی او فاصله دارند . کودک سعی می کند این افکار را یا سرکوب کند و یا با انجام دادن یک عمل تکراری خنثی کند . مثلا همیشه فکر می کند دست هایش کثیف شده و روزی بیست بار دست هایش را میشوید .

۴- اختلال استرس پس از سانحه: کودکی که یک رویداد آسیب زا و تهدید کننده را تجربه کرده است مانند بودن در تصادف، قرار گرفتن در موقعیت زلزله و بلایای طبیعی، سوء استفاده های جنسی، دزدیده شدن، گم شدن، حال کودک بعد از آن اتفاق واکنش های ترس و درماندگی و حملات وحشت زدگی را تجربه می کند. هر چیزی که کودک را به یاد آن سانحه می اندازد موجب ایجاد ترس و وحشت در او می شود.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۴/۱۶
  • سمیرا رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی