damnoshB

مطالب آموزشی پزشکی

damnoshB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

محققان دریافتند که زنان دارای گرگرفتگی، ترموستات حساس تری در مغز خود دارند، بنابراین تنها در محدوده کمی از درجه حرارت راحت هستند.

خنک ماندن و کاهش استرس نکات اصلی جهت تغییر شیوه زندگی برای درمان گرگرفتگی است. برخی از خانم ها می توانند با این گزینه ها تسکین پیدا کنند:

از اتاق های گرم، نوشیدنی های گرم، غذاهای گرم، الکل، کافئین، استرس بیش از حد و استعمال سیگار خودداری کنید.
لباس های چند لایه که از پارچه های سبک تهیه شده بپوشید و هنگام گرم شدن یک یا دو لایه آن را جدا کنید و هنگام سرما مجددا آن ها را بپوشید.
محصولات خنک کننده از جمله اسپری ها، ژل ها و پد خنک کننده بالش چیلو نیز ممکن است مفید باشند.
برای کاهش استرس و ترویج خواب آرام تر، مرتبا ورزش کنید، اما خیلی نزدیک به زمان خواب نباشد. مدیتیشن، یوگا، چیگونگ، تای چی، بیوفیدبک، طب سوزنی یا ماساژ نیز باعث کاهش استرس خواهند شد.
زمانی که گرگرفتگی شروع می ‌شود، تنفس را امتحان کنید – آهسته، عمیق، تنفس شکمی، از طریق بینی و از طریق دهان. فقط ۵ تا ۷ بار در دقیقه تنفس کنید، خیلی آهسته‌تر از حد معمول.
استراتژی های مختلفی را امتحان کنید تا هنگام خواب خونسرد باشید. لباس شبانه سبک و قابل تنفس بپوشید. از روتختی های لایه ای استفاده کنید که به راحتی در طول شب قابل تعویض باشند.
با پنکه کنار تخت خنک شوید. یک بسته سرد یا کیسه ماسه منجمد را زیر بالش نگه دارید و بالش را مدام بچرخانید تا سرتان همیشه روی یک سطح خنک استراحت کند.
اگر شب بیدار می شوید، آب خنک بخورید و تکنیک های مختلفی را برای خواب مجدد امتحان کنید، مانند مدیتیشن، تنفس آهسته، بیرون آمدن از رختخواب و کتاب خواندن تا زمانی که خوابتان بگیرد.
زنانی که اضافه وزن دارند، گرگرفتگی بیش تری دارند، بنابراین وزنتان را کنترل کرده و مرتبا ورزش کنید تا گرگرفتگی های آزار دهنده کاهش یابد و سلامت کلی شما بهبود یابد.
محققان دریافتند که زنان دارای گرگرفتگی، ترموستات حساس تری در مغز خود دارند، بنابراین تنها در محدوده کمی از درجه حرارت راحت هستند.خنک ماندن و کاهش استرس نکات اصلی جهت تغییر شیوه زندگی برای درمان گرگرفتگی است. برخی از خانم ها می توانند با این گزینه ها تسکین پیدا کنند:از اتاق های گرم، نوشیدنی های گرم، غذاهای گرم، الکل، کافئین، استرس بیش از حد و استعمال سیگار خودداری کنید.لباس های چند لایه که از پارچه های سبک تهیه شده بپوشید و هنگام گرم شدن یک یا دو لایه آن را جدا کنید و هنگام سرما مجددا آن ها را بپوشید.محصولات خنک کننده از جمله اسپری ها، ژل ها و پد خنک کننده بالش چیلو نیز ممکن است مفید باشند.برای کاهش استرس و ترویج خواب آرام تر، مرتبا ورزش کنید، اما خیلی نزدیک به زمان خواب نباشد. مدیتیشن، یوگا، چیگونگ، تای چی، بیوفیدبک، طب سوزنی یا ماساژ نیز باعث کاهش استرس خواهند شد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۴/۱۶
  • سمیرا رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی