damnoshB

مطالب آموزشی پزشکی

damnoshB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

بسیار پیش می آید که کودکان در سنین پایین واکنش ها و رفتارهای متفاوت و غیر قابل پیش بینی از خود بروز می دهند. حتی یک سری رفتارهای کودک تا سنین مدرسه بروز پیدا نمی کند و این حالت به ویژه در بچه هایی که مهد کودک نرفته اند یا دوره پیش دبستانی را نگذرانده اند، بیشتر مشاهده می شود. دکتر هولاکویی در cd تربیت کودک گفته اند که والدین نباید در این موارد اصلا عکس العملی نشان دهند و باید طوری رفتار کنند که انگار نمی بینند چون این رفتار بچه مثل قانون عمل و عکس العمل می باشد و اگر عکس العملی نباشه عمل هم تکرار نمیشود. نظر دکتر مجد هم مخصوصاً در مورد بچه هایی که سرشونو به دیوار میزنن و لج میکنن همین است.

 شاید بتوان گفت کودکانی که خودزنی می کنند باهوش هستند و متوجه شده اند که در مقابل خود زنی و جیغ و داد می توانند به خواسته خود دست پیدا کنند. بهتر است برای اینکه کودکتان این رفتار را ترک کند شیوه برخوردتان را تغییر بدهید. فرزندتان نیز بسیار سریع درخواهد یافت که روشش دیگر تاثیر گذار نیست و تغییر روش می دهد و قطعاً شما با پاسخ دادن به تغییراتش رفتار درست را در او شکل می دهید. یعنی زمانی به او توجه کنید که رفتار قابل قبولی دارد تا آن رفتار، تقویت و تکرار شود. والدین حتما باید به این گونه از کودکان محبت عاطفی جسمی مانند بغل کردن و بوسیدن نمایند چرا که این راهی برای نشان دادن ارزشمند بودن بدن برای کودک است.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۴/۱۶
  • سمیرا رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی